Jdi na obsah Jdi na menu

Investor Mička prodal svůj podíl v Liftagu, vydělal mu desítky milionů

 
 
Pražský obchodník Michal Mička prodal svůj desetiprocentní podíl v české alternativní taxislužbě Liftago. Podle svých slov spatřil příležitost v příchodu nového investora a chce se soustředit na další projekty. Počáteční investici do Liftaga ve výši desítek milionů korun zhodnotil Mička během 14 měsíců o 50 procent.
 

 

Silný rok. Investor Michal Mička koupil v roce 2017 českou módní značku Pietro Filipi. Získal také podíly ve společnostech Liftago nebo Favorit Czechoslovakia. 

foto:  Tomáš Krist, MAFRA

 

„Michalovi velmi děkujeme za spolupráci. I díky jeho investici jsme dotáhli Liftago tam, kde je nyní,“ komentoval prodej podílu ředitel Liftaga Ondřej Krátký. Mičkovu investici odkoupila společnost Livesport, která do firmy investičně vstoupila loni v říjnu.

Fotogalerie

„Výkup investice společností Livesport jakožto novým investorem nám umožní budovat Liftago dále jako ryze českou technologickou firmu a naplnit naše zakladatelské vize,” dodal Krátký. Během angažmá Michala Mičky, které trvalo 14 měsíců, se Liftago rozrostlo do většiny krajských měst.

“V Liftagu jsem viděl velkou příležitost, za kterou stojí velmi schopní lidé. S příchodem nového investora jsem se rozhodl svůj podíl prodat a soustředit se na další projekty. Jsem rád, že se službě daří a budu ji i nadále využívat,” uvedl Mička.

Prvotní investice Michala Mičky, majitele holdingu C2H, mířily hlavně do technologického sektoru, je investorem v projektech Flatio, Apify nebo ShopSys. V posledních letech se však ve zvýšené míře zaměřuje na módní trh, kde ovládl značky Pietro Filipi a Kara. „Mým cílem je konsolidovat módní firmy na tuzemském trhu a v regionu střední a východní Evropy,“ řekl portálu iDNES.cz loni v květnu.

Liftago je česká aplikace na zavolání taxi, aktivně pro ni jezdí více než 1500 profesionálních řidičů. Firma loni zvýšila svůj obrat na téměř 300 milionů korun, což je meziročně o třetinu víc. Společnost uvádí, že má momentálně přes půl milionu zákazníků. Na českém trhu jí konkurují hlavně zahraniční firmy jako Uber či Taxify.