S objemem prodejů ve výši přes 100 miliard eur tvořil loni trh televizních přijímačů zhruba tři čtvrtiny celkových globálních tržeb za spotřební elektroniku a stoupl tak o více než pět procent. K tomuto růstu došlo hlavně díky nejmodernějším televizím s obrazovkou nejméně 50 palců. Tento segment zajistil v roce 2018 přes polovinu globálních tržeb za prodej televizorů.

V tomto ohledu jsou stále oblíbenější obrazovky s technologií OLED, která zaznamenala více než stoprocentní růst. Pokud jde o rozlišení, na vzestupu je stále typ 4K a na trhu se již začínají objevovat první modely 8K.

Celkové tržby za sluchátka včetně headsetů (sluchátek s mikrofonem) stouply téměř o 40 procent na zhruba 14 miliard eur. Více než polovinu hodnoty prodeje vygenerovala zařízení s bezdrátovou technologií bluetooth. Důvodem je i fakt, že někteří výrobci z chytrých telefonů postupně odstraňují sluchátkové konektory.

Rychlý vývoj

Prodeje přenosných reproduktorů, jež lze přes bluetooth propojit s chytrým telefonem, stouply o 15 procent skoro na pět miliard eur. Vedle běžných reproduktorů jsou na vzestupu i další zařízení jako soundbary nebo chytré obrazovky, jež propojují hlasového asistenta založeného na umělé inteligenci s vizuální zpětnou vazbou.

„Výrobci musí držet krok s vývojem směrem k vysoce kvalitním zařízením a nabízet produkty s dokonalejšími a prémiovými funkcemi. Vzhledem ke stále větší nasycenosti trhu lze prodejní potenciál ještě zvýšit právě v tomto ohledu,” komentoval Markus Kick z GfK.

V letošním roce analýza předpovídá růst ve výši zhruba čtyř procent. Potenciál vidí hlavně v segmentu chytrých zařízení s dokonalejšími funkcemi a integrovaným hlasovým asistentem.

Výzkumná a analytická společnost GfK se specializuje na průzkum maloobchodního trhu, pravidelně shromažďuje údaje ve více než 70 zemích světa.

Autor: tov, Novinky